Veelgestelde vragen

Antwoord op veelvoorkomende vragen

CRV helpt u met advies, dienstverlening en slimme oplossingen voor uw veestapel. Onderstaand vindt u antwoorden op veelvoorkomende vragen.

Staat uw antwoord er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice of stel uw vraag via ons informatieformulier.

Veelgestelde vragen
Mijn CRV

Wat is mijn CRV?
Mijn CRV is uw persoonlijke, online account waarop u inlogt met uw e-mailadres en wachtwoord. Via Mijn CRV heeft u direct toegang tot uw persoons- en bedrijfsgegevens en vindt u een overzicht van alle deelnames die u bij CRV heeft. Alle informatie die belangrijk is voor u staat op één plek.

Daarnaast is de nieuwe manier van inloggen toekomstbestendig. Onze huidige software, waaronder VeeManager, bestaat inmiddels 20 jaar. Op het gebied van software zijn er de afgelopen decennia grote sprongen gemaakt. Overstappen naar nieuwe software biedt meer mogelijkheden om uit te breiden, programma’s gebruiksvriendelijker te maken en data nog beter te beveiligen. Wanneer u bijvoorbeeld eenmaal ingelogd bent, kunt u namelijk eenvoudig wisselen tussen programma’s of locaties, zonder steeds opnieuw te moeten inloggen.

Is het noodzakelijk dat ik een Mijn CRV-account aanmaak?
Als u gebruik wilt maken van de webshop of de nieuwe apps van CRV, heeft u een Mijn CRV-account nodig. Gebruikt u VeeManager? Dan heeft u ook een Mijn CRV-account nodig, aangezien VeeManager overgaat in CRV Managementpakket. CRV Dier, CRV Bedrijf en het CRV Managementpakket zijn straks alleen nog via uw persoonlijke Mijn CRV-account te bereiken.
Zijn er kosten voor Mijn CRV?

Nee, Mijn CRV is gratis voor elke veehouder.

Kan ik via Mijn CRV ook bij andere programma's van CRV die ik gebruik?
Jazeker! Zodra u inlogt in Mijn CRV, ziet u alle programma’s staan van CRV waar u gebruik van maakt. Naast CRV Dier en CRV Bedrijf vindt u hier bijvoorbeeld ook CRV HerdOptimizer. Als u eenmaal ingelogd bent in Mijn CRV, hoeft u voor CRV Dier, CRV Bedrijf en CRV HerdOptimizer niet opnieuw in te loggen als u deze programma’s opent.
Kan ik ook nog inloggen met mijn UVN?
Er zijn op dit moment nog applicaties waarbij u kunt inloggen via de huidige manier, met UVN en wachtwoord. In de toekomst zal deze manier van inloggen verdwijnen en kunt u alleen nog inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord.
Wat kan ik doen als ik de inloggegevens van Mijn CRV kwijt ben?
De gebruikersnaam van uw Mijn CRV-account is altijd een e-mailadres. Bent u alleen uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u dit wijzigen via het inlogscherm van Mijn CRV via ‘wachtwoord vergeten’. Weet u niet meer met welk e-mailadres u bij ons geregistreerd staat? Neem dan contact op met CRV klantenservice: 078 15 44 44.
Wat kan ik zien in Mijn CRV?

In Mijn CRV kunt u documenten, uw facturen en machtigingen inzien.

Wat zijn de reacties van andere veehouders op Mijn CRV en de nieuwe programma’s?
Voor de totstandkoming van programma’s als Mijn CRV, CRV Dier en CRV Bedrijf werken wij altijd met testgroepen met daarin veehouders die de programma’s alvast gaan gebruiken. Zij testen de nieuwe programma’s net zolang totdat zij aangeven dat ze goed genoeg zijn om door alle klanten van CRV te laten gebruiken. De meeste veehouders uit de testgroepen geven aan dat het in het begin even wennen is, omdat alles er anders uitziet, maar dat ze nu niet anders meer willen.
Wat zijn de gevolgen wanneer ik me niet aanmeld voor Mijn CRV?

Dan heeft u geen toegang tot Mijn CRV en kunt u geen gebruikmaken van de applicaties van CRV.

CRV Dier en CRV Bedrijf
CRV Dier en CRV Bedrijf
Wat is het verschil tussen CRV Dier en CRV Bedrijf?

CRV Dier is om meldingen en gegevens in te voeren/verzenden. Verder is het mogelijk om allerlei gegevens op dierniveau op te vragen.
CRV Bedrijf is voornamelijk om analyses en overzichten in te kunnen zien. Denk hierbij aan de MPR-uitslag, diergezondheidsoverzicht en vruchtbaarheidsgegevens.

Hoe log ik in bij de nieuwe producten van CRV?

Als veehouder kunt u op onze nieuw producten zoals, Mijn CRV, CRV Dier-app en CRV Bedrijf-applicatie inloggen met uw standaard e-mailadres dat bij CRV bekend is met bijbehorend wachtwoord (minimaal 12 tekens). Lukt inloggen niet? Volg dan onderstaande stappen om uw wachtwoord te resetten. Heeft u hierover vragen, neem dan contact op met CRV klantenservice: 078 15 44 44.

1. Ga naar www.mijncrv.nl
(Werkt de link niet? Kopieer hem dan en plak hem in uw webbrowser)
2. U ziet het inlogscherm. Klik op de lichtblauwe knop ‘Wachtwoord vergeten?’
3. Vul uw e-mailadres in waarmee u altijd met CRV communiceert
4. Klik op ‘Verzenden’ en ontvang een nieuw tijdelijk wachtwoord per e-mail. Kunt u de e-mail niet vinden?
Controleer dan uw spambox LET OP: de link in de mail is maar 15 minuten geldig!
5. Vul vervolgens in het inlogscherm het zojuist gebruikte e-mailadres en het tijdelijke wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’
6. Stel daarna direct uw nieuwe wachtwoord in en uw account is klaar voor gebruik

Waarom introduceert CRV de apps CRV Dier en CRV Bedrijf?

Onze huidige software waar VeeManager opdraait, bestaat inmiddels 20 jaar. Op het gebied van software zijn er de afgelopen decennia grote sprongen gemaakt. Overstappen naar nieuwe software biedt meer mogelijkheden om uit te breiden, programma’s gebruiksvriendelijker te maken en data nog beter te beveiligen.

Wanneer stopt VeeManager?
CRV heeft in samenwerking met veehouders een lijst met eisen en functionaliteiten opgesteld waaraan CRV Dier en CRV Bedrijf minimaal moeten voldoen. Wanneer al die functionaliteiten aan CRV Dier en CRV Bedrijf toegevoegd zijn, zal VeeManager worden vervangen. Op een later tijdstip dit jaar ontvangt een persoonlijk aanbod met een voorstel dat het beste past bij uw persoonlijke situatie. Na akkoord op dit voorstel wordt VeeManager voor u uitgezet.

Moet ik gegevens dubbel invoeren als ik CRV Dier en CRV Bedrijf wil uitproberen?
Nee, u hoeft geen gegevens dubbel in te voeren als u CRV Dier en CRV Bedrijf afsluit. Alle gegevens worden onderling uitgewisseld tussen CRV Dier en Bedrijf. In CRV Dier kunt u alle gegevens invoeren. In CRV Bedrijf worden alle gegevens geanalyseerd en kunt u de overzichten inzien.

Kan ik in CRV Dier dezelfde zaken invoeren als in VeeManager?
Ja. CRV Dier wordt, samen met de ander applicaties die u kunt vinden in Mijn CRV, net zo compleet als VeeManager. Mocht u zaken tegenkomen die u mist dan kunt u altijd feedback indienen via de feedbackknop, of u kunt contact opnemen met de CRV Klantenservice via 078 – 15 44 44.
Wat moet ik doen als ik de inloggegevens van Mijn CRV, CRV Dier en CRV Bedrijf kwijt ben?

De gebruikersnaam van uw Mijn CRV is altijd het standaard e-mailadres die bij CRV bekend is. Bent u alleen uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u dit wijzigen via het inlogscherm van Mijn CRV via ‘wachtwoord vergeten’. Weet u niet meer met welk e-mailadres u bij ons geregistreerd staat? Neem dan contact op met CRV klantenservice: 078 15 44 44.

Ik kan niet inloggen in CRV Dier of CRV Bedrijf terwijl ik wel een account heb, wat moet ik doen?

U heeft waarschijnlijk een account aangemaakt voor Mijn CRV, maar nog geen deelname voor CRV Dier, CRV bedrijf of CRV HerdOptimizer Dit kunt u doen via de volgende stappen:

1. Log in op mijn CRV via deze link (Inloggen bij CRV (crv4all.com))
2. Vervolgens klikt u op ‘producten’ links in het menu
3. Kies het gewenste product en klik op aanmelden
4. Klik op volgende en ga akkoord met de voorwaarden
5. Klik op aanmelden

Hoe kom ik bij mijn andere producten en diensten van CRV?

Heeft u meerdere CRV producten en/of diensten? Via onderstaande link komt u in Mijn CRV, hier vindt u al uw accountgegevens en de producten en diensten waar u toegang tot heeft. Zoals Fosfaatplanner, Ovalert en de webshop. Via de knop rechts boven (naast uw bedrijfsnaam) wisselt u gemakkelijk tussen de verschillende producten en diensten. Voor optimaal gebruikersgemak adviseren wij u de applicatie te openen in Google Chrome, Edge of Safari.

Kan ik een ingevoerde behandeling in CRV Dier verwijderen?

Ja, u kunt een diergezondheidsbehandeling op dierniveau verwijderen. Ga naar Meer > Meldoverzicht > Overige meldingen. Zoek de behandeling van het dier op en open de invoer. Onderaan bij detail melding gaat u naar Melding intrekken.

Zijn er filmpjes met uitleg over de onderdelen in CRV Dier?

Jazeker, deze vindt u op de pagina van CRV Dier. Hier staan ook instructievideo’s voor het onderdeel Gezondheid.

Waar vind ik mijn MPR-uitslag?

Deze vindt u in CRV Dier op dierniveau en in CRV Bedrijf wordt de MPR-uitslag van uw bedrijf weergegeven.

Kan ik CRV Dier ook op de computer gebruiken?
CRV Dier kunt u zowel gebruiken via een app op uw telefoon als via uw computer.
Wat kan ik als veehouder wel in CRV Dier en niet in de VeeManager-app?
  • Het vastleggen van meerlingdrachten of misvormde kalveren
  • Drachtlengte vastleggen via invoer Drachtcontrole en lijst
  • Vruchtbaarheidscontrole. Dit is handig bij bijv. een samenweiding of meerdere inseminaties
  • Spermavoorraad bijhouden
  • Met meerdere gebruikers tegelijk in een account werken
  • Bij een melding een opmerking plaatsen bij individueel dier
  • Automatisch synchroniseren en verzenden van meldingen (mits CRV Dier geopend is)
  • Een overzicht zien van de ‘Laatste gebeurtenissen’ bij de diergegevens
  • 2 generaties van de afstamming van het dier inzien
  • Meerdere locaties zichtbaar onder een BRS nummer (relatienummer RVO)
  • CRV Dier is te gebruiken op uw mobiele telefoon en via de computer
Kan ik een opmerking plaatsen bij dieren in CRV Dier?

Ja, in CRV Dier heb je de mogelijkheid om in elk scherm een opmerking te plaatsen. Deze opmerkingen kun je terugzien bij de diergegevens. Opmerkingen die geplaatst worden kun je in CRV Dier en ook in CRV Bedrijf terugzien. Let op: opmerkingen die je plaatst komen niet in VeeManager.

Waar kan ik de spermavoorraad in CRV Dier invoeren?
Om te beginnen met het bijhouden van de spermavoorraad moet er eerst een eigen vat worden geregistreerd. Een eigen vat kan worden toegevoegd via Meer > Instellingen > Eigen vat. Hier kan de veehouder handmatig sperma beheren.
Hoe kan ik een dracht van een meerling vastleggen in CRV Dier?

Ga naar ‘Drachtcontrole’ en selecteer bij andere bijzonderheden ‘Meerling’.

Hoe weet ik dat een melding niet goed is gegaan?

CRV Dier toont een rode balk bovenin beeld zodra een melding niet goed is gegaan. Deze rode balk is even zichtbaar en verdwijnt pas nadat deze wordt aangeklikt. Als je op de rode balk klikt kom je bij de betreffende melding op het ‘Meldoverzicht’.

Waar voer ik mijn aAa code in?

Ga naar de apps-witcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op het onderdeel SAP. Log in met uw UBN nummer met bijbehorende wachtwoord. Klik aan de linkerkant op ‘invoeren aAa’

Waar kan ik mijn responders beheren?

Heeft u geen CRV Dier: Ga naar de apps-witcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op ‘Ovalert’ log in met uw UBN nummer met behorend wachtwoord. Aan de linkerkant vindt u ‘responderbeheer”.
Heeft u CRV Dier:
Dan vindt u responder beheer bij ‘voorraadbeheer’

Waar vind ik mijn Ovalert grafieken?

Ga naar de apps-witcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op ‘Ovalert’ log in met uw UBN nummer met behorend wachtwoord. Aan de linkerkant vindt u onder het kopje ‘Ovalert’ de verschillende grafieken.

Waar kan ik import-exportmeldingen en paspoortbestellingen doorgeven?
U kunt import- en exportmeldingen en paspoortbestellingen doorgeven via RVO.
CRV HerdOptimizer
Waar kan ik mijn Fokkerijoverzicht terugvinden?
Klik in de menubalk links in CRV Herdoptimizer op ’evaluatie’ onder het kopje ‘gebruikte stieren’ vindt u het fokkerijoverzicht. U kunt doorklikken op de stiernaam voor meer informatie.
Waar kan ik mijn Fokkerijprestaties terugvinden?
Klik in de menubalk links in CRV HerdOptimizer op ‘evaluatie’ en scroll op de pagina die getond wordt helemaal naar beneden. Klik vervolgens op ‘fokkerijprestaties’. Hier kunt u het overzicht opvragen
Wat kan ik met CRV HerdOptimizer wel en niet in de VeeManager module Fokkerij kan?
Met HerdOptimzer spoort u eenvoudig uw genetisch beste dieren op
In HerdOptimizer rangschikt u uw veestapel op basis van uw eigen fokdoel
Ook kunt u eenvoudig een merkertest aanvragen of bij deelname aan StierAdvies eenvoudig de stieradviezen inzien?
CRV Managementpakket
Waaruit bestaat het CRV Managementpakket?
Het CRV Management pakket bestaat uit CRV Dier, CRV Bedrijf en CRV HerdOptimizer.
Kan ik mijn CRV Managementpakket direct gebruiken?
Meestal kunt u direct aan de slag met de applicaties. Heeft u nog geen mineraal deelname dan moet deze eerst geactiveerd worden hiervoor ontvangt u aanvullende informatie via de mail incl. het aanmeldformulier. Na retourontvangst wordt u deelname geactiveerd en kunt u ook hiermee aan de slag.
Is het CRV Managementpakket voor mij voordeliger?
Als u meerdere CRV applicaties gebruikt kan het CRV Management een voordelige keuze zijn voor u. Het managementpakket is altijd voordeliger dan wanneer u de applicaties afzonderlijk bij ons afneemt.
Waarom is HerdOptimizer een onderdeel van het CRV Managementpakket?
HerdOptimizer vervangt de module fokkerij uit VeeManager in het VeeManagerpakket. Het Fokkerijoverzicht en uw fokkerijprestaties kunt u vanaf nu opvragen in CRV HerdOptimzer. De bedrijfsinspectie uitslagen kunt u terugvinden in CRV HerdOptimzer
Stamboek & registratie

Hoe kan ik starten met afstammingsregistratie?
Om te starten met afstammingsregistratie is het nodig dat:

  • er voor uw veebeslag uitwisseling is van diergegevens.
    • Hiervoor dient u het mandaat DGZ-CRV te activeren via Veeportaal. Als u meer wilt weten over het mandaat zie de informatie bij de vraag: Wat is een mandaat?
  • u een keuze maakt in uw deelname aan afstammingsregistratie. U kunt de gegevens:
  • u bevruchtingen van uw dieren registreert.

Als u tot op heden nog geen gegevens hebt geregistreerd bij CRV, maar u hebt wel zelf de afstammingen van uw dieren bijgehouden, dan kunt u deze in ons systeem laten opnemen via de C-regularisatie. Neem hiervoor contact op met de CRV klantenservice: 078 15 44 44.

Wat is een mandaat?
CRV baseert haar dienstverlening op de basisgegevens van uw dieren. Deze staan geregistreerd bij DGZ/Sanitel. U dient CRV toestemming te geven om deze gegevens te gebruiken. U kent dan een mandaat toe aan CRV om uw diergegevens te raadplegen en te verwerken:

  1. Standaard wordt een CONSULTATIEF mandaat aangemaakt.
    Hierbij is de uitwisseling éénzijdig: de meldingen die u registreert in Sanitel worden doorgestuurd naar CRV.
  2. Optioneel kan er ook een INTERACTIEF mandaat aangemaakt worden.
    ​Hierbij is de uitwisseling tweezijdig:
    • De meldingen die u registreert in Sanitel worden doorgestuurd naar CRV.
    • De meldingen die u bij CRV via Veemanager doet worden teruggekoppeld naar DGZ.

Hieraan zijn geen kosten verbonden. U kunt CRV een mandaat toekennen door contact op te nemen met de klantenservice. U kunt beide mandaten ook zelf activeren via Veeportaal. Heeft u hier hulp bij nodig? Neem dan contact op met de klantenservice.

Ik heb een kalf zonder bekende vader. Hoe kan ik deze geregistreerd krijgen?
Dit kan opgelost worden door middel van een DNA-onderzoek. Hiervoor neemt u contact op met de CRV klantenservice: 078 15 44 44.
U geeft aan welke stieren er als mogelijke vader onderzocht moeten worden. Dit doet u bij voorkeur met de ki-codes. Bij de aanvraag van het DNA-onderzoek kunt u een onbeperkt aantal stieren doorgeven.
Na afronding van het onderzoek ontvangt u de uitslag per brief. Indien gewenst kunt u een vervolgonderzoek opstarten waarbij u nieuwe mogelijke vaders opgeeft. Hiervoor worden geen extra kosten berekend.

Ik heb een gemengd bedrijf en wens enkel mijn vleesvee te laten registreren. Kan dit?

Als er uitwisseling is tussen DGZ en CRV, worden de basisgegevens van alle dieren overgemaakt aan CRV. Er kan geen splitsing gemaakt worden tussen melk- en vleesvee.

Verkeerde moeder doorgegeven bij geboortemelding kalf (verwisseling kalf). Wat moet ik doen?
Eerst dient de correcte moeder aangepast te worden bij DGZ. De gegevens van DGZ zijn leidend. Van zodra dit werd aangepast bij DGZ, zal dit aangepast worden bij CRV.

Hoe kan ik een naam geven aan een dier?
U kan zelf de naam van een dier toekennen of wijzigen via VeeManager of CRV Dier, bij detail dier.

Wat betekent afstammingsregistratie op mijn factuur?
Afstammingsregistratie op de factuur betekent dat de veehouder deelnemer is aan de registratie en hiervoor wordt een jaarlijkse bijdrage aangerekend en een bijdrage per dier.

Ik heb een brief gekregen voor haarstalen te nemen voor een steekproef. Wat houdt dit in en ben ik verplicht hieraan deel te nemen?
De steekproef wordt jaarlijks opgestart in januari. 1/250 kalveren wordt geselecteerd. Iedereen die deelneemt aan de registratie is verplicht om deze steekproef uit te voeren.

Merkertesten
Merkertesten

Hoe neem ik een haarmonster voor een merkertest?
U kunt op verschillende manieren haarmonsters nemen. Het is belangrijk dat er voldoende haarwortels aan de haren zitten en dat de haren droog en zo schoon mogelijk zijn.

Uit onderzoek is gebleken dat rode haren minder goed bruikbaar zijn voor merkeronderzoek. Gelieve bij rode of roodbonte dieren, indien mogelijk witte haren te trekken. Lees ook het nieuwsartikel over geen rode haren gebruiken voor merkertesten.

Haren uit de kruin of lange haren uit de oren trekken
De haren dienen bij voorkeur uit de kruin getrokken te worden. Ook is het mogelijk de lange haren uit de oren te trekken. U kunt hiervoor een tang gebruiken. Let u erop dat u voldoende haren trekt. Het haarmonster moet ongeveer 150 haren bevatten, dit is een bosje haar ter dikte van een potlood of pen.

Haren uit de staart trekken
Wanneer een dier niet vast gezet kan worden aan het voerhek en een haarmonster uit de kruin of oren niet mogelijk is dan kunt u een haarmonster uit de pluim van de staart nemen. Neem een bosje haar ter dikte van een potlood of pen (ongeveer 150 haren) van de pluim van de staart en wikkel dat om u vinger. Trek het vervolgens met een stevige ruk uit de staart van het dier.

Jonge kalveren
Bij jonge kalveren bevatten de haarwortels minder DNA dan bij volwassen dieren. Van jonge dieren zijn daarom meer haren nodig voor het onderzoek.

Opsturen haren
Doe de haren in hun geheel (met haarwortels) in het plastic zakje, de haren mogen niet afgeknipt worden. Stop het plastic zakje in de geleverde antwoordenvelop en stuur die naar ons retour.

Hoe neem ik een oorbiopt voor een merkertest?
Merkeronderzoek gebeurt via een oorbiopt of een haarmonster.

Hoe werkt het nemen van een oorbiopt?
Bij het aanbrengen van het oormerk wordt een stukje weefsel uit het oor geknipt. Het weefsel wordt opgevangen in een buisje voorzien van een vloeistof, die het DNA beschermt tegen afbraak. Het monster wordt vervolgens opgestuurd naar DGZ voor DNA-onderzoek.

Wanneer neem ik een oorbiopt?
Het nemen van een oorbiopt gebeurt meteen bij het inzetten van de oornummers bij een kalf. Dit is ook het enige moment dat er een oorbiopt genomen mag worden. Hiervoor is een speciaal type oormerk (bioptoormerk) met bijbehorende tang nodig.

Waar bestel ik bioptoormerken?
U kunt de bioptoormerken bestellen bij DGZ.

Login en wachtwoord HerdOptimizer vergeten – kan ik een nieuw wachtwoord krijgen?
Als u het wachtwoord vergeten bent, dan kunt u dit zelf opnieuw in te stellen in HerdOptimizer door op 'wachtwoord vergeten' te klikken en uw mailadres in te geven. U ontvangt dan een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Belangrijk: het e-mailadres dient gekend te zijn in ons systeem. Indien u een ander e-mailadres gebruikt geeft u dit best door aan de CRV klantenservice: 078 15 44 44.

MPR
MPR
Binnen hoeveel dagen na de MPR uitslag krijg ik de MPR Drachtuitslag?

De uitslag van de MPR Dracht duurt wat langer als de MPR uitslag. Dit omdat het labo niet elke dag dracht onderzoekt. Dit kan 3-5 dagen duren.

Ik heb verkeerde gegevens doorgegeven/ik ben gegevens vergeten doorgeven.

Je zet de juiste gegevens op mail naar mprverwerking.be@crv4all.com of belt naar de CRV klantenservice: 078 15 44 44 zodat zij dit kunnen aanpassen.

Nieuw aangekochte dieren zijn niet terug te vinden op de mpr-uitslag

Dit kan als reden hebben dat de dieren nog niet op uw beslag staan in Sanitel. Van zodra deze in Sanitel gekend zijn komen deze binnen bij ons en voegen wij de koeien later nog toe. De analyses nu kan u opvragen via de CRV klantenservice: 078 15 44 44.

Ik heb koeien die op berekend staan op mijn uitslag. Wat is de reden hiervan?

Dit kan als reden hebben dat het de gehaltes te afwijken van de vorige MPR. Dit is dan onbetrouwbaar. Nog een reden kan zijn dat het staal niet gevuld was of dat er koeien tussenzaten met een dubbele flesnummer.

Ik wil bijkomend onderzoek doen op de MPR stalen, is dit mogelijk?

Wij doen geen bijkomend onderzoek op MPR stalen. Indien u dit toch wenst gelieve dan contact op te nemen met DGZ of MCC. Het seizoen voor paratuberculose onderzoek loopt van 1 november tot 31 maart.

U kunt tot 1 maart inschrijven bij DGZ en de stalen moeten voor 30 april binnen zijn.

Ik wens te stoppen met MPR, wat moet ik doen?

U kan dit doorgeven via mail naar mprverwerking.be@crv4all.com zodat wij dit kunnen aanpassen in uw bestand.

Er is een stierkalf geboren op mijn bedrijf en ik wens deze te laten merkertesten. Is dit mogelijk?

Merkertesten worden enkel opgestart voor vrouwelijke Holstein kalveren (6/8 HF) en stierkalveren voor het FOKP (fokprogramma). Er worden geen merkertesten opgestart voor eigen stieren.

Waar kan ik de koekaart, registratiekaart en geboorte bewijzen opvragen?
In CRV Bedrijf onder het kopje veestapel vindt u de onderdelen koekaart, registratiekaart en geboortebewijs. Klik vanuit veestapel door op de gewenste diergroep en selecteer het dier waar u bovenstaande onderdelen van wilt opvragen
Waar vind ik mij bedrijfsoverzicht diergezondheid?
Als u in de menubalk Diergezondheid in CRV Bedrijf doorklikt op ‘alle ziektes en behandelingen’ vindt u hier een overzicht van alle behandelen tot een jaar terug
Ki-dienstverlening
Ki
Hoe geef ik een dier op voor inseminatie?

Voor inseminatie-aanvraag dient u contact op te nemen met uw eigen ki-dierenarts of inseminator.

Indien u niet beschikt over contactgegevens van de dierenarts of inseminator kunt u contact opnemen met de CRV klantenservice: 078 15 44 44.

Lees meer informatie over ki-dienstverlening.

Hoe maak ik een scanafspraak?
Bel voor het maken van een scanafspraak naar uw eigen ki-dierenarts of inseminator. Scannen kan plaatsnemen vanaf 30 dagen. Rectaal voelen is mogelijk vanaf 42 dagen.

Indien u niet beschikt over contactgegevens van de dierenarts of inseminator kunt u contact opnemen met de CRV klantenservice: 078 15 44 44.

Embryotransplantatie
Embryotransplantatie
Hoe gaat het spoelen van embryo's in zijn werk?


Aan de hand van de tochtdatum plannen we het dier in voor het spoelen. Er wordt een opstartschema gemaakt voor de behandeling, die voorafgaand aan het spoelen plaatsvindt.

Een spoeler of transplanteur komt langs om het dier te controleren en uitleg te geven over het verdere verloop. Tijdens deze afspraak ontvangt u ook de nodige geneesmiddelen.

Het opstartschema zult u ontvangen per mail of per post.

Voor meer informatie en voor opgave neemt u contact op met de CRV klantenservice: 078 15 44 44.

Hoe geef ik een dier op voor embryotransplantatie?

U kunt uw dier zodra het tochtig is opgeven bij de CRV klantenservice: 078 15 44 44. Het embryo zal zes tot acht dagen na de tocht ingezet worden.

Opgave
De ontvangers geeft u op via ons informatieformulier.

Wanneer geef ik een dier op voor spoelen/embryotransplantatie?

Zodra er tochtigheid bij het dier gesignaleerd is kunt u contact opnemen met de klantenservice.
We plannen het dier dan in voor spoelen/embryotransplantatie.

Lees meer over embryotransplantatie.


CRV helpt u met advies, dienstverlening en slimme oplossingen voor uw veestapel. Onderstaand vindt u antwoorden op veelvoorkomende vragen.


Staat uw antwoord er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice of stel uw vraag via ons informatieformulier.