Veelgestelde vragen
CRV helpt u met advies, dienstverlening en slimme oplossingen voor uw veestapel. Onderstaand vindt u antwoorden op veelvoorkomende vragen.
Staat uw antwoord er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice of stel uw vraag via ons informatieformulier.

Mijn CRV |
---|
Wat is mijn CRV? Daarnaast is de nieuwe manier van inloggen toekomstbestendig. Onze huidige software, waaronder VeeManager, bestaat inmiddels 20 jaar. Op het gebied van software zijn er de afgelopen decennia grote sprongen gemaakt. Overstappen naar nieuwe software biedt meer mogelijkheden om uit te breiden, programma’s gebruiksvriendelijker te maken en data nog beter te beveiligen. Wanneer u bijvoorbeeld eenmaal ingelogd bent, kunt u namelijk eenvoudig wisselen tussen programma’s of locaties, zonder steeds opnieuw te moeten inloggen. |
Is het noodzakelijk dat ik een Mijn CRV-account aanmaak? Als u gebruik wilt maken van de webshop of de nieuwe apps van CRV, heeft u een Mijn CRV-account nodig. Gebruikt u VeeManager? Dan heeft u ook een Mijn CRV-account nodig, aangezien VeeManager overgaat in CRV Managementpakket. CRV Dier, CRV Bedrijf en het CRV Managementpakket zijn straks alleen nog via uw persoonlijke Mijn CRV-account te bereiken. |
Zijn er kosten voor Mijn CRV? Nee, Mijn CRV is gratis voor elke veehouder. |
Kan ik via Mijn CRV ook bij andere programma's van CRV die ik gebruik? Jazeker! Zodra u inlogt in Mijn CRV, ziet u alle programma’s staan van CRV waar u gebruik van maakt. Naast CRV Dier en CRV Bedrijf vindt u hier bijvoorbeeld ook CRV HerdOptimizer. Als u eenmaal ingelogd bent in Mijn CRV, hoeft u voor CRV Dier, CRV Bedrijf en CRV HerdOptimizer niet opnieuw in te loggen als u deze programma’s opent. |
Kan ik ook nog inloggen met mijn UVN? Er zijn op dit moment nog applicaties waarbij u kunt inloggen via de huidige manier, met UVN en wachtwoord. In de toekomst zal deze manier van inloggen verdwijnen en kunt u alleen nog inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord. |
Wat kan ik doen als ik de inloggegevens van Mijn CRV kwijt ben? De gebruikersnaam van uw Mijn CRV-account is altijd een e-mailadres. Bent u alleen uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u dit wijzigen via het inlogscherm van Mijn CRV via ‘wachtwoord vergeten’. Weet u niet meer met welk e-mailadres u bij ons geregistreerd staat? Neem dan contact op met CRV klantenservice: 078 15 44 44. |
Wat kan ik zien in Mijn CRV? In Mijn CRV kunt u documenten, uw facturen en machtigingen inzien. |
Wat zijn de reacties van andere veehouders op Mijn CRV en de nieuwe programma’s? Voor de totstandkoming van programma’s als Mijn CRV, CRV Dier en CRV Bedrijf werken wij altijd met testgroepen met daarin veehouders die de programma’s alvast gaan gebruiken. Zij testen de nieuwe programma’s net zolang totdat zij aangeven dat ze goed genoeg zijn om door alle klanten van CRV te laten gebruiken. De meeste veehouders uit de testgroepen geven aan dat het in het begin even wennen is, omdat alles er anders uitziet, maar dat ze nu niet anders meer willen. |
Wat zijn de gevolgen wanneer ik me niet aanmeld voor Mijn CRV? Dan heeft u geen toegang tot Mijn CRV en kunt u geen gebruikmaken van de applicaties van CRV. |

CRV Dier en CRV Bedrijf |
---|
Wat is het verschil tussen CRV Dier en CRV Bedrijf? CRV Dier is om meldingen en gegevens in te voeren/verzenden. Verder is het mogelijk om allerlei gegevens op dierniveau op te vragen. |
Hoe log ik in bij de nieuwe producten van CRV? Als veehouder kunt u op onze nieuw producten zoals, Mijn CRV, CRV Dier-app en CRV Bedrijf-applicatie inloggen met uw standaard e-mailadres dat bij CRV bekend is met bijbehorend wachtwoord (minimaal 12 tekens). Lukt inloggen niet? Volg dan onderstaande stappen om uw wachtwoord te resetten. Heeft u hierover vragen, neem dan contact op met CRV klantenservice: 078 15 44 44. 1. Ga naar www.mijncrv.nl |
Waarom introduceert CRV de apps CRV Dier en CRV Bedrijf? Onze huidige software waar VeeManager opdraait, bestaat inmiddels 20 jaar. Op het gebied van software zijn er de afgelopen decennia grote sprongen gemaakt. Overstappen naar nieuwe software biedt meer mogelijkheden om uit te breiden, programma’s gebruiksvriendelijker te maken en data nog beter te beveiligen. |
Wanneer stopt VeeManager? CRV heeft in samenwerking met veehouders een lijst met eisen en functionaliteiten opgesteld waaraan CRV Dier en CRV Bedrijf minimaal moeten voldoen. Wanneer al die functionaliteiten aan CRV Dier en CRV Bedrijf toegevoegd zijn, zal VeeManager worden vervangen. Op een later tijdstip dit jaar ontvangt een persoonlijk aanbod met een voorstel dat het beste past bij uw persoonlijke situatie. Na akkoord op dit voorstel wordt VeeManager voor u uitgezet. |
Moet ik gegevens dubbel invoeren als ik CRV Dier en CRV Bedrijf wil uitproberen? |
Kan ik in CRV Dier dezelfde zaken invoeren als in VeeManager? Ja. CRV Dier wordt, samen met de ander applicaties die u kunt vinden in Mijn CRV, net zo compleet als VeeManager. Mocht u zaken tegenkomen die u mist dan kunt u altijd feedback indienen via de feedbackknop, of u kunt contact opnemen met de CRV Klantenservice via 078 – 15 44 44. |
Wat moet ik doen als ik de inloggegevens van Mijn CRV, CRV Dier en CRV Bedrijf kwijt ben? De gebruikersnaam van uw Mijn CRV is altijd het standaard e-mailadres die bij CRV bekend is. Bent u alleen uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u dit wijzigen via het inlogscherm van Mijn CRV via ‘wachtwoord vergeten’. Weet u niet meer met welk e-mailadres u bij ons geregistreerd staat? Neem dan contact op met CRV klantenservice: 078 15 44 44. |
Ik kan niet inloggen in CRV Dier of CRV Bedrijf terwijl ik wel een account heb, wat moet ik doen? U heeft waarschijnlijk een account aangemaakt voor Mijn CRV, maar nog geen deelname voor CRV Dier, CRV bedrijf of CRV HerdOptimizer Dit kunt u doen via de volgende stappen: 1. Log in op mijn CRV via deze link (Inloggen bij CRV (crv4all.com)) |
Hoe kom ik bij mijn andere producten en diensten van CRV?
Heeft u meerdere CRV producten en/of diensten? Via onderstaande link komt u in Mijn CRV, hier vindt u al uw accountgegevens en de producten en diensten waar u toegang tot heeft. Zoals Fosfaatplanner, Ovalert en de webshop. Via de knop rechts boven (naast uw bedrijfsnaam) wisselt u gemakkelijk tussen de verschillende producten en diensten. Voor optimaal gebruikersgemak adviseren wij u de applicatie te openen in Google Chrome, Edge of Safari. |
Kan ik een ingevoerde behandeling in CRV Dier verwijderen? Ja, u kunt een diergezondheidsbehandeling op dierniveau verwijderen. Ga naar Meer > Meldoverzicht > Overige meldingen. Zoek de behandeling van het dier op en open de invoer. Onderaan bij detail melding gaat u naar Melding intrekken. |
Zijn er filmpjes met uitleg over de onderdelen in CRV Dier? Jazeker, deze vindt u op de pagina van CRV Dier. Hier staan ook instructievideo’s voor het onderdeel Gezondheid. |
Waar vind ik mijn MPR-uitslag? Deze vindt u in CRV Dier op dierniveau en in CRV Bedrijf wordt de MPR-uitslag van uw bedrijf weergegeven. |
Kan ik CRV Dier ook op de computer gebruiken? CRV Dier kunt u zowel gebruiken via een app op uw telefoon als via uw computer. |
Wat kan ik als veehouder wel in CRV Dier en niet in de VeeManager-app?
|
Kan ik een opmerking plaatsen bij dieren in CRV Dier? Ja, in CRV Dier heb je de mogelijkheid om in elk scherm een opmerking te plaatsen. Deze opmerkingen kun je terugzien bij de diergegevens. Opmerkingen die geplaatst worden kun je in CRV Dier en ook in CRV Bedrijf terugzien. Let op: opmerkingen die je plaatst komen niet in VeeManager. |
Waar kan ik de spermavoorraad in CRV Dier invoeren? Om te beginnen met het bijhouden van de spermavoorraad moet er eerst een eigen vat worden geregistreerd. Een eigen vat kan worden toegevoegd via Meer > Instellingen > Eigen vat. Hier kan de veehouder handmatig sperma beheren. |
Hoe kan ik een dracht van een meerling vastleggen in CRV Dier? Ga naar ‘Drachtcontrole’ en selecteer bij andere bijzonderheden ‘Meerling’. |
Hoe weet ik dat een melding niet goed is gegaan? CRV Dier toont een rode balk bovenin beeld zodra een melding niet goed is gegaan. Deze rode balk is even zichtbaar en verdwijnt pas nadat deze wordt aangeklikt. Als je op de rode balk klikt kom je bij de betreffende melding op het ‘Meldoverzicht’. |
Waar voer ik mijn aAa code in? Ga naar de apps-witcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op het onderdeel SAP. Log in met uw UBN nummer met bijbehorende wachtwoord. Klik aan de linkerkant op ‘invoeren aAa’ |
Waar kan ik mijn responders beheren? Heeft u geen CRV Dier: Ga naar de apps-witcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op ‘Ovalert’ log in met uw UBN nummer met behorend wachtwoord. Aan de linkerkant vindt u ‘responderbeheer”. |
Waar vind ik mijn Ovalert grafieken? Ga naar de apps-witcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op ‘Ovalert’ log in met uw UBN nummer met behorend wachtwoord. Aan de linkerkant vindt u onder het kopje ‘Ovalert’ de verschillende grafieken. |
Waar kan ik import-exportmeldingen en paspoortbestellingen doorgeven? U kunt import- en exportmeldingen en paspoortbestellingen doorgeven via RVO. |
CRV HerdOptimizer |
---|
Waar kan ik mijn Fokkerijoverzicht terugvinden? Klik in de menubalk links in CRV Herdoptimizer op ’evaluatie’ onder het kopje ‘gebruikte stieren’ vindt u het fokkerijoverzicht. U kunt doorklikken op de stiernaam voor meer informatie. |
Waar kan ik mijn Fokkerijprestaties terugvinden? Klik in de menubalk links in CRV HerdOptimizer op ‘evaluatie’ en scroll op de pagina die getond wordt helemaal naar beneden. Klik vervolgens op ‘fokkerijprestaties’. Hier kunt u het overzicht opvragen |
Wat kan ik met CRV HerdOptimizer wel en niet in de VeeManager module Fokkerij kan? Met HerdOptimzer spoort u eenvoudig uw genetisch beste dieren op In HerdOptimizer rangschikt u uw veestapel op basis van uw eigen fokdoel Ook kunt u eenvoudig een merkertest aanvragen of bij deelname aan StierAdvies eenvoudig de stieradviezen inzien? |
CRV Managementpakket |
---|
Waaruit bestaat het CRV Managementpakket? Het CRV Management pakket bestaat uit CRV Dier, CRV Bedrijf en CRV HerdOptimizer. |
Kan ik mijn CRV Managementpakket direct gebruiken? Meestal kunt u direct aan de slag met de applicaties. Heeft u nog geen mineraal deelname dan moet deze eerst geactiveerd worden hiervoor ontvangt u aanvullende informatie via de mail incl. het aanmeldformulier. Na retourontvangst wordt u deelname geactiveerd en kunt u ook hiermee aan de slag. |
Is het CRV Managementpakket voor mij voordeliger? Als u meerdere CRV applicaties gebruikt kan het CRV Management een voordelige keuze zijn voor u. Het managementpakket is altijd voordeliger dan wanneer u de applicaties afzonderlijk bij ons afneemt. |
Waarom is HerdOptimizer een onderdeel van het CRV Managementpakket? HerdOptimizer vervangt de module fokkerij uit VeeManager in het VeeManagerpakket. Het Fokkerijoverzicht en uw fokkerijprestaties kunt u vanaf nu opvragen in CRV HerdOptimzer. De bedrijfsinspectie uitslagen kunt u terugvinden in CRV HerdOptimzer |
Stamboek & registratie |
---|
Hoe kan ik starten met afstammingsregistratie?
Als u tot op heden nog geen gegevens hebt geregistreerd bij CRV, maar u hebt wel zelf de afstammingen van uw dieren bijgehouden, dan kunt u deze in ons systeem laten opnemen via de C-regularisatie. Neem hiervoor contact op met de CRV klantenservice: 078 15 44 44. |
Wat is een mandaat?
Hieraan zijn geen kosten verbonden. U kunt CRV een mandaat toekennen door contact op te nemen met de klantenservice. U kunt beide mandaten ook zelf activeren via Veeportaal. Heeft u hier hulp bij nodig? Neem dan contact op met de klantenservice. |
Ik heb een kalf zonder bekende vader. Hoe kan ik deze geregistreerd krijgen? |
Ik heb een gemengd bedrijf en wens enkel mijn vleesvee te laten registreren. Kan dit? Als er uitwisseling is tussen DGZ en CRV, worden de basisgegevens van alle dieren overgemaakt aan CRV. Er kan geen splitsing gemaakt worden tussen melk- en vleesvee. |
Verkeerde moeder doorgegeven bij geboortemelding kalf (verwisseling kalf). Wat moet ik doen? |
Hoe kan ik een naam geven aan een dier? |
Wat betekent afstammingsregistratie op mijn factuur? |
Ik heb een brief gekregen voor haarstalen te nemen voor een steekproef. Wat houdt dit in en ben ik verplicht hieraan deel te nemen? |

Merkertesten |
---|
Hoe neem ik een haarmonster voor een merkertest? Uit onderzoek is gebleken dat rode haren minder goed bruikbaar zijn voor merkeronderzoek. Gelieve bij rode of roodbonte dieren, indien mogelijk witte haren te trekken. Lees ook het nieuwsartikel over geen rode haren gebruiken voor merkertesten. Haren uit de kruin of lange haren uit de oren trekken Haren uit de staart trekken Jonge kalveren Opsturen haren |
Hoe neem ik een oorbiopt voor een merkertest? Hoe werkt het nemen van een oorbiopt? Wanneer neem ik een oorbiopt? Waar bestel ik bioptoormerken? |
Login en wachtwoord HerdOptimizer vergeten – kan ik een nieuw wachtwoord krijgen? |
MPR |
---|
Binnen hoeveel dagen na de MPR uitslag krijg ik de MPR Drachtuitslag?
De uitslag van de MPR Dracht duurt wat langer als de MPR uitslag. Dit omdat het labo niet elke dag dracht onderzoekt. Dit kan 3-5 dagen duren.
|
Ik heb verkeerde gegevens doorgegeven/ik ben gegevens vergeten doorgeven.
Je zet de juiste gegevens op mail naar mprverwerking.be@crv4all.com of belt naar de CRV klantenservice: 078 15 44 44 zodat zij dit kunnen aanpassen. |
Nieuw aangekochte dieren zijn niet terug te vinden op de mpr-uitslag
Dit kan als reden hebben dat de dieren nog niet op uw beslag staan in Sanitel. Van zodra deze in Sanitel gekend zijn komen deze binnen bij ons en voegen wij de koeien later nog toe. De analyses nu kan u opvragen via de CRV klantenservice: 078 15 44 44. |
Ik heb koeien die op berekend staan op mijn uitslag. Wat is de reden hiervan? Dit kan als reden hebben dat het de gehaltes te afwijken van de vorige MPR. Dit is dan onbetrouwbaar. Nog een reden kan zijn dat het staal niet gevuld was of dat er koeien tussenzaten met een dubbele flesnummer. |
Ik wil bijkomend onderzoek doen op de MPR stalen, is dit mogelijk?
Wij doen geen bijkomend onderzoek op MPR stalen. Indien u dit toch wenst gelieve dan contact op te nemen met DGZ of MCC. Het seizoen voor paratuberculose onderzoek loopt van 1 november tot 31 maart. U kunt tot 1 maart inschrijven bij DGZ en de stalen moeten voor 30 april binnen zijn. |
Ik wens te stoppen met MPR, wat moet ik doen?
U kan dit doorgeven via mail naar mprverwerking.be@crv4all.com zodat wij dit kunnen aanpassen in uw bestand. |
Er is een stierkalf geboren op mijn bedrijf en ik wens deze te laten merkertesten. Is dit mogelijk? Merkertesten worden enkel opgestart voor vrouwelijke Holstein kalveren (6/8 HF) en stierkalveren voor het FOKP (fokprogramma). Er worden geen merkertesten opgestart voor eigen stieren. |
Waar kan ik de koekaart, registratiekaart en geboorte bewijzen opvragen? In CRV Bedrijf onder het kopje veestapel vindt u de onderdelen koekaart, registratiekaart en geboortebewijs. Klik vanuit veestapel door op de gewenste diergroep en selecteer het dier waar u bovenstaande onderdelen van wilt opvragen |
Waar vind ik mij bedrijfsoverzicht diergezondheid? Als u in de menubalk Diergezondheid in CRV Bedrijf doorklikt op ‘alle ziektes en behandelingen’ vindt u hier een overzicht van alle behandelen tot een jaar terug |

Ki |
---|
Hoe geef ik een dier op voor inseminatie?
Voor inseminatie-aanvraag dient u contact op te nemen met uw eigen ki-dierenarts of inseminator. Indien u niet beschikt over contactgegevens van de dierenarts of inseminator kunt u contact opnemen met de CRV klantenservice: 078 15 44 44. Lees meer informatie over ki-dienstverlening. |
Hoe maak ik een scanafspraak? Bel voor het maken van een scanafspraak naar uw eigen ki-dierenarts of inseminator. Scannen kan plaatsnemen vanaf 30 dagen. Rectaal voelen is mogelijk vanaf 42 dagen. Indien u niet beschikt over contactgegevens van de dierenarts of inseminator kunt u contact opnemen met de CRV klantenservice: 078 15 44 44. |

Embryotransplantatie |
---|
Hoe gaat het spoelen van embryo's in zijn werk?
Een spoeler of transplanteur komt langs om het dier te controleren en uitleg te geven over het verdere verloop. Tijdens deze afspraak ontvangt u ook de nodige geneesmiddelen. Het opstartschema zult u ontvangen per mail of per post. Voor meer informatie en voor opgave neemt u contact op met de CRV klantenservice: 078 15 44 44. |
Hoe geef ik een dier op voor embryotransplantatie? U kunt uw dier zodra het tochtig is opgeven bij de CRV klantenservice: 078 15 44 44. Het embryo zal zes tot acht dagen na de tocht ingezet worden. Opgave |
Wanneer geef ik een dier op voor spoelen/embryotransplantatie? Lees meer over embryotransplantatie. |
CRV helpt u met advies, dienstverlening en slimme oplossingen voor uw veestapel. Onderstaand vindt u antwoorden op veelvoorkomende vragen.
Staat uw antwoord er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice of stel uw vraag via ons informatieformulier.