Hulp & Service - CRV Dier

Waar kunnen we u mee helpen?

Veelgestelde vragen

Wat is het verschil tussen CRV Dier en CRV Bedrijf?
CRV Dier is om meldingen en gegevens in te voeren/verzenden. Verder is het mogelijk om allerlei gegevens op dierniveau op te vragen.
CRV Bedrijf is voornamelijk om analyses en overzichten in te kunnen zien. Denk hierbij aan de MPR-uitslag, diergezondheidsoverzicht en vruchtbaarheidsgegevens.

Hoe log ik in bij de nieuwe producten van CRV?
Als veehouder kunt u op onze nieuw producten zoals, Mijn CRV, CRV Dier-app en CRV Bedrijf-applicatie inloggen met uw standaard e-mailadres dat bij CRV bekend is met bijbehorend wachtwoord (minimaal 12 tekens). Kijk hier voor de Snelle Startgids, waarin u stapsgewijs geholpen wordt om bij de apps in te loggen. Lukt inloggen niet? Volg dan onderstaande stappen om uw wachtwoord te resetten. Heeft u hierover vragen, neem dan contact op met CRV klantenservice: 078 15 44 44.

1. Ga naar www.mijncrv.nl
(Werkt de link niet? Kopieer hem dan en plak hem in uw webbrowser)
2. U ziet het inlogscherm. Klik op de lichtblauwe knop ‘Wachtwoord vergeten?’
3. Vul uw e-mailadres in waarmee u altijd met CRV communiceert
4. Klik op ‘Verzenden’ en ontvang een nieuw tijdelijk wachtwoord per e-mail. Kunt u de e-mail niet vinden?
Controleer dan uw spambox LET OP: de link in de mail is maar 15 minuten geldig!
5. Vul vervolgens in het inlogscherm het zojuist gebruikte e-mailadres en het tijdelijke wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’
6. Stel daarna direct uw nieuwe wachtwoord in en uw account is klaar voor gebruik

Bekijk in deze korte video hoe inloggen bij Mijn CRV werkt.

Waarom introduceert CRV de apps CRV Dier en CRV Bedrijf?
Onze huidige software waar VeeManager opdraait, bestaat inmiddels 20 jaar. Op het gebied van software zijn er de afgelopen decennia grote sprongen gemaakt. Overstappen naar nieuwe software biedt meer mogelijkheden om uit te breiden, programma’s gebruiksvriendelijker te maken en data nog beter te beveiligen.

Wanneer stopt VeeManager?
CRV heeft in samenwerking met veehouders een lijst met eisen en functionaliteiten opgesteld waaraan CRV Dier en CRV Bedrijf minimaal moeten voldoen. Wanneer al die functionaliteiten aan CRV Dier en CRV Bedrijf toegevoegd zijn, zal VeeManager worden vervangen. Op een later tijdstip dit jaar ontvangt een persoonlijk aanbod met een voorstel dat het beste past bij uw persoonlijke situatie. Na akkoord op dit voorstel wordt VeeManager voor u uitgezet.

Moet ik gegevens dubbel invoeren als ik CRV Dier en CRV Bedrijf wil uitproberen?
Nee, u hoeft geen gegevens dubbel in te voeren als u CRV Dier en CRV Bedrijf afsluit. Alle gegevens worden onderling uitgewisseld tussen CRV Dier en Bedrijf. In CRV Dier kunt u alle gegevens invoeren. In CRV Bedrijf worden alle gegevens geanalyseerd en kunt u de overzichten inzien.

Kan ik in CRV Dier dezelfde zaken invoeren als in VeeManager?
Ja. CRV Dier wordt, samen met de ander applicaties die u kunt vinden in Mijn CRV, net zo compleet als VeeManager. Mocht u zaken tegenkomen die u mist dan kunt u altijd feedback indienen via de feedbackknop, of u kunt contact opnemen met de CRV Klantenservice via 078 – 15 44 44

Wat moet ik doen als ik de inloggegevens van Mijn CRV, CRV Dier en CRV Bedrijf kwijt ben?
De gebruikersnaam van uw Mijn CRV is altijd het standaard e-mailadres die bij CRV bekend is. Bent u alleen uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u dit wijzigen via het inlogscherm van Mijn CRV via ‘wachtwoord vergeten’. Weet u niet meer met welk e-mailadres u bij ons geregistreerd staat? Neem dan contact op met CRV klantenservice: 078 15 44 44.

Ik kan niet inloggen in CRV Dier of CRV Bedrijf terwijl ik wel een account heb, wat moet ik doen?
U heeft waarschijnlijk een account aangemaakt voor Mijn CRV, maar nog geen deelname voor CRV Dier, CRV bedrijf of CRV HerdOptimizer Dit kunt u doen via de volgende stappen:

1. Log in op mijn CRV via deze link (Inloggen bij CRV (crv4all.com))
2. Vervolgens klikt u op ‘producten’ links in het menu
3. Kies het gewenste product en klik op aanmelden
4. Klik op volgende en ga akkoord met de voorwaarden
5. Klik op aanmelden

Hoe kom ik bij mijn andere producten en diensten van CRV?
Heeft u meerdere CRV producten en/of diensten? Via onderstaande link komt u in Mijn CRV, hier vindt u al uw accountgegevens en de producten en diensten waar u toegang tot heeft. Zoals Fosfaatplanner, Ovalert en de webshop. Via de knop rechts boven (naast uw bedrijfsnaam) wisselt u gemakkelijk tussen de verschillende producten en diensten. Voor optimaal gebruikersgemak adviseren wij u de applicatie te openen in Google Chrome, Edge of Safari. Bekijk in deze korte video hoe de app switcher werkt.

Kan ik een ingevoerde behandeling in CRV Dier verwijderen?
Ja, u kunt een diergezondheidsbehandeling op dierniveau verwijderen. Ga naar Meer > Meldoverzicht > Overige meldingen. Zoek de behandeling van het dier op en open de invoer. Onderaan bij detail melding gaat u naar Melding intrekken.

Zijn er filmpjes met uitleg over de onderdelen in CRV Dier?
Jazeker, deze vindt u op de pagina van CRV Dier. Hier staan ook instructievideo’s voor het onderdeel Gezondheid.

Waar vind ik mijn MPR-uitslag?
Deze vindt u in CRV Dier op dierniveau en in CRV Bedrijf wordt de MPR-uitslag van uw bedrijf weergegeven.

Kan ik CRV Dier ook op de computer gebruiken?
CRV Dier kunt u zowel gebruiken via een app op uw telefoon als via uw computer.

Wat kan ik als veehouder wel in CRV Dier en niet in de VeeManager-app?

  • Het vastleggen van meerlingdrachten of misvormde kalveren
  • Drachtlengte vastleggen via invoer Drachtcontrole en lijst
  • Vruchtbaarheidscontrole. Dit is handig bij bijv. een samenweiding of meerdere inseminaties
  • Spermavoorraad bijhouden
  • Met meerdere gebruikers tegelijk in een account werken
  • Bij een melding een opmerking plaatsen bij individueel dier
  • Automatisch synchroniseren en verzenden van meldingen (mits CRV Dier geopend is)
  • Een overzicht zien van de ‘Laatste gebeurtenissen’ bij de diergegevens
  • 2 generaties van de afstamming van het dier inzien
  • Meerdere locaties zichtbaar onder een BRS nummer (relatienummer RVO)
  • CRV Dier is te gebruiken op uw mobiele telefoon en via de computer


Kan ik een opmerking plaatsen bij dieren in CRV Dier?
Ja, in CRV Dier heb je de mogelijkheid om in elk scherm een opmerking te plaatsen. Deze opmerkingen kun je terugzien bij de diergegevens. Opmerkingen die geplaatst worden kun je in CRV Dier en ook in CRV Bedrijf terugzien. Let op: opmerkingen die je plaatst komen niet in VeeManager.

Waar kan ik de spermavoorraad in CRV Dier invoeren?
Om te beginnen met het bijhouden van de spermavoorraad moet er eerst een eigen vat worden geregistreerd. Een eigen vat kan worden toegevoegd via Meer > Instellingen > Eigen vat. Hier kan de veehouder handmatig sperma beheren.

Hoe kan ik een dracht van een meerling vastleggen in CRV Dier?
Ga naar ‘Drachtcontrole’ en selecteer bij andere bijzonderheden ‘Meerling’.

Hoe weet ik dat een melding niet goed is gegaan?
CRV Dier toont een rode balk bovenin beeld zodra een melding niet goed is gegaan. Deze rode balk is even zichtbaar en verdwijnt pas nadat deze wordt aangeklikt. Als je op de rode balk klikt kom je bij de betreffende melding op het ‘Meldoverzicht’.

Waar voer ik mijn aAa code in?
Ga naar de app-switcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op het onderdeel SAP. Log in met uw UBN nummer met bijbehorende wachtwoord. Klik aan de linkerkant op ‘invoeren aAa’

Waar kan ik mijn responders beheren?
Heeft u geen CRV Dier: Ga naar de apps-witcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op ‘Ovalert’ log in met uw UBN nummer met behorend wachtwoord. Aan de linkerkant vindt u ‘responderbeheer”.
Heeft u CRV Dier:
Dan vindt u responder beheer bij ‘voorraadbeheer’

Waar vind ik mijn Ovalert grafieken?
Ga naar de apps-witcher deze vindt u naast uw bedrijfsnaam rechtsboven in scherm. Klik vervolgens op ‘Ovalert’ log in met uw UBN nummer met behorend wachtwoord. Aan de linkerkant vindt u onder het kopje ‘Ovalert’ de verschillende grafieken.

Waar kan ik import-exportmeldingen en paspoortbestellingen doorgeven?
U kunt import- en exportmeldingen en paspoortbestellingen doorgeven via RVO.

Welke iOS of Android versie heb ik nodig op mijn devices om de applicaties te kunnen gebruiken?
iOS vanaf versie 12.0 gereleaset in 2018 en Android vanaf 10.0 gereleaset in 2019 werken goed op telefoon en tablet. Dit houdt niet in dat devices voor 2018 niet meer werkten met CRV Dier. Vaak kunnen deze nog updaten naar een hoger OS. Apple en Google bepalen welke device nog kunnen updaten naar een hoger OS.

Hulp en service CRV Dier

Contact opnemen

Onze klantenservice is telefonisch te bereiken op maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 16.30 uur. Neem contact op met onze klantenservice via telefoonnummer: 078 15 44 44.