Financieel directeur Egon Verheijden is niet ontevreden met deze cijfers. ‘Omdat we erin geslaagd zijn de kosten te drukken, is het gelukt om, ondanks de hoge inflatie en onrust in de wereld, een solide bedrijfsresultaat te realiseren’, concludeert hij.
‘Het boekjaar 2021-2022 was het eerste jaar van het strategisch driejarenplan, waarin we inzetten op een ambitieuze omzetgroei. Tegelijkertijd werken we aan een nieuwe organisatiecultuur. Afgelopen boekjaar is bovendien een aantal wisselingen in het internationale managementteam doorgevoerd’, vertelt Verheijden. ‘Deze wijzigingen zijn in de organisatie merkbaar en zullen de komende jaren hun vruchten moeten gaan afwerpen.’
In de thuismarkt Nederland-Vlaanderen wist CRV het marktaandeel op de spermamarkt te behouden. Daarbij zijn veehouders erin geslaagd om met minder inseminaties hun koeien drachtig te krijgen. ‘De winstgevendheid op onze thuismarkt bleef op een gezond niveau’, aldus de financieel directeur.